Stratégia – Škôlka Limbach

Naša škola je miestom, kde deti aj učitelia dosahujú v priateľskom, podporujúcom prostredí svoje maximálne výkony priobjavovaní a chápaní sveta v súvislostiach.“

 

Filozofia v Škôlka Limbach je založená predovšetkým na základných ľudských hodnotách ako sú: obetavosť, láska, pokora, múdrosť, rozvaha, oddanosť, pracovitosť. Proklamujeme vzájomnú interakciu dieťa – učiteľ – rodič.

Pri formulácii poslania našej SMŠ si hľadajte odpovede na tieto základné otázky:

  • Kto sme?
  • Pre koho exitujeme?
  • Aká je naša filozofia?
  • Čo chceme robiť?
  • Kde škola pôsobí?
  • Kto sú naši klienti?
  • Aké sú ich potreby?
  • Čo chceme klientom ponúnuť?
  • Kam smerujeme?
  • Čo nás odlišuje od iných?
strategia a filozofia skolka limbach

Zmyslom fungovania našej školy je vytvárať otvorené, spolupracujúce spoločenstvo, kde sa uskutočňuje zmysluplnéučenie s možnosťou výberu a rozvíja sa celá osobnosť dieťaťa aj učiteľa..“

Denne poskytujeme

  • profesionálnu a odbornú starostlivosť pedagogického a nepedagogického personálu,
  • odborné konzultácie (logopedická starostlivosť, špeciálny pedagóg, psychológ),
  • školské stravovanie – priama výroba a príprava stravy v sídle materskej školy podľa HCCP (NIE dovoz stravy!)

Vlastné zameranie školy

Uvedené zámery a ciele našej SMŠ sú vytýčené na napĺňanie a podporu:

  • osobnostného ( celostvného) rozvoja detí v oblasti sociálno-emocionálnej, intelektuálnej, telesnej, morálnej, estetickej
  • rozvoja schopnosti a zručnosti
  • individuálneho rastu dieťaťa
  • realizáciu potencialít dieťaťa
  • sebarozvoj a zároveň zdôraznenie potreby pomoci a ochrany dieťaťa
  • zdôraznenie významu socializačných procesov

Naše ciele

Všeobecnými cieľmi výchovy a vzdelávania v SMŠ sú:

  • zlepšovať sociálnu aktivitu dieťaťa a napĺňať potrebu sociálneho kontaktu s rovesníkmi i s dospelými,
  • uľahčiť dieťaťu plynulú adaptáciu na zmenené – inštitucionálne, školské prostredie,
  • podporiť vzťah dieťaťa k poznávaniu a učeniu,
  • podporovať rozvoj individuálnych spôsobilostí dieťaťa,
  • sprostredkovať základy verejnej kultúry a rozvíjať u dieťaťa dimenzie školskej spôsobilosti, aby sa ľahko adaptovalo na následné primárne vzdelávanie,
  • umožniť dieťaťu napĺňať život a učenie prostredníctvom hry, priamej skúsenosti a aktívneho bádania,
  • uplatňovať a chrániť práva dieťaťa v spolupráci s rodinou, zriaďovateľom a ďalšími partnermi s rešpektovaním potrieb dieťaťa a vytvárania podmienok pre blaho všetkých detí,
  • identifikovať deti so špeciálnymi potrebami a zabezpečiť im všetky podmienky na individuálny rozvoj podľa týchto potrieb,
  • zabezpečiť spravodlivú dostupnosť a rovnosť vo výchove a vzdelávaní, ako aj dostupnosť poradenských a ďalších služieb pre všetky deti,

  • získavať dôveru rodičov pri realizovaní výchovy a vzdelávania v inštitucionálnom prostredí a pri koordinovanom úsilí o zabezpečovanie blaha a potrieb detí.

Naše hodnoty, na ktorých sú založené  naše činy a rozhodnutia

 

  • vytvárať prostredie založené na úcte, láske a dôvere k dieťaťu,
  • rozvíjať osobnosť dieťaťa s prihliadnutím na jeho jedinečnosť, individuálne a osobnostné predpoklady,
  • rozvíjať a podporovať zdravé sebavedomie a sebaistotu detí, rozvíjať a podporovať jedinečnosť detí,
  • podporiť vzťah dieťaťa k poznaniu a učenia hrou,
  • vytvoriť tvorivé a provokujúce prostredie so širokou paletou učebných a hrových pomôcok, v ktorom sa uplatní princíp aktivity,
  • podporiť vzťah dieťaťa k prírode a k ochrane životného prostredia – rozvíjať u detí schopnosť prejavovať environmentálne cítenie,
  • rozvíjať u detí návyky súvisiace so zdravým životným štýlom,
  • utvárať a rozvíjať národné povedomie detí prostredníctvom ľudovej slovesnosti,
  • vytvárať priaznivú sociálno-emocionálnu atmosféru na základe vzťahov dôvery, empatie, partnerstva aspolupráce – rozvíjať a podporovať schopnosti detí kooperovať v skupine,
  • získať dôveru rodičov a poskytovať im výchovné poradenstvo,
  • rozvíjanie celistvej osobnosti dieťaťa tak, aby sa dokázalo adaptovať na súčasné sociokultúrne prostredie a dokázalo sa uplatniť v rámci svojho bytia a ďalšieho vzdelávania, 
  • rozvíjanie základných spôsobilostí (kompetencií) kultúrnej gramotnosti,
  • rozvíjanie samostatnosti a autonómie dieťaťa,
  • rozvíjanie personálnej identity dieťaťa,
  • rozvíjanie individuality a jedinečnosti dieťaťa (talent a nadanie) prostredníctvom individuálnych programov a aktivít,
  • rozvíjanie základných komunikačných kompetencií z materinského jazyka a základy z cudzieho jazyka(anglicky, nemecky) a rozvíjanie komunikačnej gramotnosti,
  • rozvíjanie sociálnych kompetencií (sociálnej gramotnosti).
  • budovať pozitívny vzťah k učeniu a vzdelávaniu,
  • podporovať zážitkové a hrové učenie vytváraním podnetného a tvorivého prostredia,
  • vytvárať priaznivú sociálno-emocionálnu atmosféru na úrovni rovesníckych skupín ale aj rodičovskej komunity – budovať vzájomnú dôveru, empatiu, partnerstvo a participáciu,
  • rozvíjať a podporovať vzťah k materinskému jazyku,
  • podporovať osvojovanie cudzieho jazyka ako súčasť každodennej činnosti (rešpektujúc ontogenézu detí a ich individuálne schopnosti),
  • vytvárať pozitívny vzťah ku knihám, k literatúre, k rozvoju predčitateľskej a komunikačnej gramotnosti v slovenskom a anglickom jazyku,
  • zámerne celostne rozvíjať osobnosť detí – pripraviť deti na bezproblémový vstup na primárne vzdelávanie,
  • podporovať nadanie, osobnosť a záujmy každého dieťaťa a pod.