Stratégia – Škôlka Limbach
„Naša škola je miestom, kde deti aj učitelia dosahujú v priateľskom, podporujúcom prostredí svoje maximálne výkony priobjavovaní a chápaní sveta v súvislostiach.“
Filozofia v Škôlka Limbach je založená predovšetkým na základných ľudských hodnotách ako sú: obetavosť, láska, pokora, múdrosť, rozvaha, oddanosť, pracovitosť. Proklamujeme vzájomnú interakciu dieťa – učiteľ – rodič.
Pri formulácii poslania našej SMŠ si hľadajte odpovede na tieto základné otázky:
- Kto sme?
- Pre koho exitujeme?
- Aká je naša filozofia?
- Čo chceme robiť?
- Kde škola pôsobí?
- Kto sú naši klienti?
- Aké sú ich potreby?
- Čo chceme klientom ponúnuť?
- Kam smerujeme?
- Čo nás odlišuje od iných?

„Zmyslom fungovania našej školy je vytvárať otvorené, spolupracujúce spoločenstvo, kde sa uskutočňuje zmysluplnéučenie s možnosťou výberu a rozvíja sa celá osobnosť dieťaťa aj učiteľa..“
Denne poskytujeme
- profesionálnu a odbornú starostlivosť pedagogického a nepedagogického personálu,
- odborné konzultácie (logopedická starostlivosť, špeciálny pedagóg, psychológ),
- školské stravovanie – priama výroba a príprava stravy v sídle materskej školy podľa HCCP (NIE dovoz stravy!)
Vlastné zameranie školy
Uvedené zámery a ciele našej SMŠ sú vytýčené na napĺňanie a podporu:
- osobnostného ( celostvného) rozvoja detí v oblasti sociálno-emocionálnej, intelektuálnej, telesnej, morálnej, estetickej
- rozvoja schopnosti a zručnosti
- individuálneho rastu dieťaťa
- realizáciu potencialít dieťaťa
- sebarozvoj a zároveň zdôraznenie potreby pomoci a ochrany dieťaťa
- zdôraznenie významu socializačných procesov
Naše ciele
Všeobecnými cieľmi výchovy a vzdelávania v SMŠ sú:
- zlepšovať sociálnu aktivitu dieťaťa a napĺňať potrebu sociálneho kontaktu s rovesníkmi i s dospelými,
- uľahčiť dieťaťu plynulú adaptáciu na zmenené – inštitucionálne, školské prostredie,
- podporiť vzťah dieťaťa k poznávaniu a učeniu,
- podporovať rozvoj individuálnych spôsobilostí dieťaťa,
- sprostredkovať základy verejnej kultúry a rozvíjať u dieťaťa dimenzie školskej spôsobilosti, aby sa ľahko adaptovalo na následné primárne vzdelávanie,
- umožniť dieťaťu napĺňať život a učenie prostredníctvom hry, priamej skúsenosti a aktívneho bádania,
- uplatňovať a chrániť práva dieťaťa v spolupráci s rodinou, zriaďovateľom a ďalšími partnermi s rešpektovaním potrieb dieťaťa a vytvárania podmienok pre blaho všetkých detí,
- identifikovať deti so špeciálnymi potrebami a zabezpečiť im všetky podmienky na individuálny rozvoj podľa týchto potrieb,
zabezpečiť spravodlivú dostupnosť a rovnosť vo výchove a vzdelávaní, ako aj dostupnosť poradenských a ďalších služieb pre všetky deti,
získavať dôveru rodičov pri realizovaní výchovy a vzdelávania v inštitucionálnom prostredí a pri koordinovanom úsilí o zabezpečovanie blaha a potrieb detí.
Naše hodnoty, na ktorých sú založené naše činy a rozhodnutia
- vytvárať prostredie založené na úcte, láske a dôvere k dieťaťu,
- rozvíjať osobnosť dieťaťa s prihliadnutím na jeho jedinečnosť, individuálne a osobnostné predpoklady,
- rozvíjať a podporovať zdravé sebavedomie a sebaistotu detí, rozvíjať a podporovať jedinečnosť detí,
- podporiť vzťah dieťaťa k poznaniu a učenia hrou,
- vytvoriť tvorivé a provokujúce prostredie so širokou paletou učebných a hrových pomôcok, v ktorom sa uplatní princíp aktivity,
- podporiť vzťah dieťaťa k prírode a k ochrane životného prostredia – rozvíjať u detí schopnosť prejavovať environmentálne cítenie,
- rozvíjať u detí návyky súvisiace so zdravým životným štýlom,
- utvárať a rozvíjať národné povedomie detí prostredníctvom ľudovej slovesnosti,
- vytvárať priaznivú sociálno-emocionálnu atmosféru na základe vzťahov dôvery, empatie, partnerstva aspolupráce – rozvíjať a podporovať schopnosti detí kooperovať v skupine,
- získať dôveru rodičov a poskytovať im výchovné poradenstvo,
- rozvíjanie celistvej osobnosti dieťaťa tak, aby sa dokázalo adaptovať na súčasné sociokultúrne prostredie a dokázalo sa uplatniť v rámci svojho bytia a ďalšieho vzdelávania,
- rozvíjanie základných spôsobilostí (kompetencií) kultúrnej gramotnosti,
- rozvíjanie samostatnosti a autonómie dieťaťa,
- rozvíjanie personálnej identity dieťaťa,
- rozvíjanie individuality a jedinečnosti dieťaťa (talent a nadanie) prostredníctvom individuálnych programov a aktivít,
- rozvíjanie základných komunikačných kompetencií z materinského jazyka a základy z cudzieho jazyka(anglicky, nemecky) a rozvíjanie komunikačnej gramotnosti,
- rozvíjanie sociálnych kompetencií (sociálnej gramotnosti).
- budovať pozitívny vzťah k učeniu a vzdelávaniu,
- podporovať zážitkové a hrové učenie vytváraním podnetného a tvorivého prostredia,
- vytvárať priaznivú sociálno-emocionálnu atmosféru na úrovni rovesníckych skupín ale aj rodičovskej komunity – budovať vzájomnú dôveru, empatiu, partnerstvo a participáciu,
- rozvíjať a podporovať vzťah k materinskému jazyku,
- podporovať osvojovanie cudzieho jazyka ako súčasť každodennej činnosti (rešpektujúc ontogenézu detí a ich individuálne schopnosti),
- vytvárať pozitívny vzťah ku knihám, k literatúre, k rozvoju predčitateľskej a komunikačnej gramotnosti v slovenskom a anglickom jazyku,
- zámerne celostne rozvíjať osobnosť detí – pripraviť deti na bezproblémový vstup na primárne vzdelávanie,
- podporovať nadanie, osobnosť a záujmy každého dieťaťa a pod.